2011.06.09.
10:47

Írta: charlie-firpo

Miért blogolunk?

Először azt gondoltam, csak én lehetek ilyen szerencsétlen hülye. Aztán körbenéztem a világban és láttam, hogy nem. "Misery needs company" (a nyomor társaságra vágyik) mondják. Kis kutatásom után úgy döntöttem én is összeszedem az achilles ín szakadásommal és a gyógyulásával kapcsolatos dolgokat hogy azok akik hasonlóan ügyesek voltak, megoszthassák saját sztorijukat, akik még nem szaggatak, azok pedig hogy kerüljék el ezt a finom kis balesetet.

33 komment

Címkék: achilles ín szakadás

A bejegyzés trackback címe:

https://achillesin.blog.hu/api/trackback/id/tr252970021

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

JayBird 2012.09.27. 18:26:22

Látom, hogy ez már jó egy éves sztori, és remélem, már teljesen túl vagy rajta, de mégis; nincs kedved folytatni?
Én ma léptem le a Fiumei útról, miután tegnapelőtt, gyakorlatilag szó szerint, úgyanúgy jártam, mint Te, azzal a különbséggel, hogy a második edzésen, és egy tízessel több vagyok.

Kívácsi lennék, mi vár rám, mert eddig minden stimmel. :)

Jay

gasztrocsirip 2012.10.02. 22:14:08

@JayBird: Kedves JayBird! Jobbulást kívánok ezúton is, át tudom érezni milyen szar lehet, nekem is az volt ilyenkor, bár talán 1 hát alatt már kezd hozzászokni az ember.
Az biztasson, hogy én már 9 hónappal a műtét után 3 napot végigsíeltem Ausztriában, azóta is sportolgatok rendszeresen és totál nem érzek semmit.

A mostani időszak a mankózásról fog szólni egy ideig, majd a csizmában menésről. Asszem 6-8 hét volt nekem ez. Aztán leveszik, néhány nap alatt megszokod, hogy újra van lábad, és lehet elkezdeni gyógytornázni. A gyógytornát NAGYON komolyan kell venni. Én nem vettem annyira, már sokkal előbb helyrejöhettem volna. De síelés előtt 1,5 hónapig minden nap nyomtam, meg is erősödött a lábam. De a kosarazásnak asszem lőttek erre az életre.

A fürdést, ha kádatok van meg lehet simán oldani egy szék odatételével, arra láb kilógat és kész.

Gondolom most adod magadnak a hasszurikat, azt is vedd komolyan és tartsd be.

Ha bármi kérdésed van, nyugodtan írj, szívesen válaszolok.
Üdv
K.

kaaen 2013.03.28. 15:04:38

Hello!
Nem tudom él-e még ez a blog.
Sajna én is átestem ezen a csúnya baleseten (atlétika, dobolás, meló). A kérdésem annyi lenne, hogy járógipszel menni, ill. autót vezetni valamennyire lehet?
Köszi előre is!

gasztrocsirip 2013.04.02. 22:24:42

@kaaen: Kedves Kaaen,
Jobbulást kívánok!
Menni lehet (nem járógipszet kapsz majd, hanem egy csizmát, amiben a lábfejed dőlésszögét "élesítik" majd.) Jó lehet benne mozogni, kb mint minden gipszben. Autót vezetni... ha a jobb lábad ment szét akkor nem fogsz tudni, mert a gázadás az bokából megy. Ha a bal, akkor "csak" kuplunkgolni kell a gipszel.. Az sem egy életbiztosítás, de talán kivitelezhető, de nem ajánlom.
Ha ez boldogít én azóta (lassan 2 éve történt) ugyanúgy sportolok, futok, mozgok mint régen, de a pályasportokat már kerülöm.

Minden jót, jó láb-adozást!

kaaen 2013.04.03. 11:20:53

Köszönöm a választ!
Azóta nekem is már varratot szedtek, jövő héten talán jön az a csizma szerűség. Persze a jobb lábam ment gallyra ezért a vezetés még ugrós egy darabig, ami jobban fáj az a dobolás hiánya. A doki arra szeptembert jósol. Neked a másik lábad jól van? Mivel nálam kiderült, hogy nem csak egy rossz mozdulat miatt szakadtam, hanem egy hosszabb folyamat vége volt, ezért fenn áll a másik lábam szakadása is:( Egyébként kegyetlen egy dolog, de még jól viselem:)
Még egyszer köszönöm a válaszod!
Kaaen

u.i.: Ránéztem a gasztroblogodra is, miért nem folytatod?

fanny1998 2015.06.19. 23:23:09

4 hete műtöttek es még mindig szaggatot, ègető érzésem van a sebemnèl. Tudja valaki hogy ez normalis -e?

Csiva 2015.07.22. 17:50:34

Sziasztok! Júl. 5-én operáltak dupla achilles szakadással. 15-óta járógipszem és keretem van, amit kerekesszékkel kombinálok. A bal lábam dél körülre mindig bedagad és a külső bokám hasogat. A jobb viszonylag nem fáj. Ez így normális? Mennyire terhelhető ez így?

ginuska2015 2015.09.19. 13:19:21

Sziasztok.Majus 2.an mutottek teljes szakadassal erdeklodnek hogy ki mikor kezdett edzeni illettve miket szabad es miket nem.Elore is koszonom.

Hunne128 2015.09.24. 19:41:23

Sziasztok!
3 hete műtöttek, Achilles szakadással. Négy napja a külső bokámtól kiindulva (ami még egy pizit dagi egy része a többi már leapadt) a lábujjaim (kisujj és utána következő) felé nyilaló égési fájó érzetem van kicsit zsibbadt is ami lefekvéskor lesz elviselhetetlen. Orvosom nyugtatott ideg nyomódik a spitc tartás miatt, de ennyire? Valóban elmúlik vagy ott is el van szakadva valami?

lilkoc 2016.03.25. 10:27:40

sziasztok!
Valóban: még mindig szakadnak az achilles ínak! :-(

36 éves anyuka vagyok:
Nekem is elszakadt: 2016.02.20-án. Az élsport után 7 évvel, és gyermekeim születése után 20 kilóval örültem, hogy végre újra kosárlabdázhatok. Anyukák játszottak, 10 perces mérkőzések voltak. A 4.meccsen, hátrafelé futottam, majd hirtelen irányváltásnál úgy éreztem, valaki rálépett a sarkamra! de nem volt ott senki. összeestem. Rövid ideig fát, nem dagadt be, nem lilult be. Irány az Uzsoki, mert oda tartozunk. Mivel nem ettem semmit, így a baleset után 5 órával már megműtöttek! 2 nap kórház gipsz-sínben, majd körkörös comb gipsz enyhén spiccben, 4 hétig!! ezután kaptam a térd gipszet 2 hétre, ami még mindig fekvő. A lábfejemet közelítették a 90 fokhoz. (Jelenleg is ez van rajtam.) A bőröm hámlik, az izmom elsorvadt és a lábam színe is enyhén vöröse-lilás. Ha ezt leszedik, megkapom a járógipszet újabb 2 hétre! A lábfejemet még jobban közelítve a 90 fokhoz. Majd az után kezdődik a gyógytorna.
(az 1 hónap fekvő comb gipsz után, most a térdem nem úgy mozog, hajlik, ahogyan kéne, mert elszokott a mozgástól. Furcsa érzés)

Úgy látom, ahány kórház, ahány orvos, annyi eljárás! az Uzsokiban így megy. Illetve biztosan az sem mindegy, hogyan és hol szakadt el az ín.
Ha valakit érdekel, megírom, milyen tapasztalatom lesz a következő gipsz cserénél!

Sziasztok!

lili.szanto 2016.04.06. 17:12:39

sziasztok!

Ma megkaptam a járó gipszet. Túlestem a kellemetlen lábfej feszítésen, hogy a 90 fok meglegyen. Nagyon vártam már, hogy járó gipszem legyen, de sajnos ez nem azt jelenti, hogy tudok is vele járni! :-( egyenlőre még nem tudok ránehezedni. Elkeseredtem. Remélem, hogy minden nappal egy picivel jobb és jobb lesz.

eszkimo1 2016.04.16. 18:59:39

Szerdán kaptam járógipszet, rálépni tudok, de tiszta vöröses-lilás lesz a lábam pár perces állás után. Utána elmúlik 1-2 perc alatt. Másnak is volt hasonló tapasztalata?

eszkimo1 2016.04.16. 19:05:43

Lefekvés után múlik el!

lili.szanto 2016.04.21. 15:32:45

szia eszkimo007!

ugyanezt én is tapasztaltam, szóval ne aggódj, rendbe fog jönni!
nekem tegnap vették le a járó gipszemet és most rosszabbnak érzem, mint amilyen volt! nem tudok ráállni, így megint 2 mankóval járok. Gyógytornára kaptam beutalót, ami hétfőn kezdődik, addig nem terhelhetem. úgy látom, hosszú még az út! :-(

lili.szanto 2016.04.21. 15:37:18

egyébként rendes járógipszet kaptál? vagy olyan "csizmát" ,amiről a többiek írnak? mert ahogy olvasom, az én kezelésem teljesen eltér a többiekétől. (4 hét comb gipsz, majd 2 hét fekvő térd gipsz, aztán 2 hét járógipsz) az Uzsokiban műtöttek?

eszkimo1 2016.04.22. 19:32:36

Járógipszet kaptam 3 hétre. A medit nem ajánlotta a doktor, mert nem ismeri és nem vállalt érte felelősséget! Felírta de csak saját kérésre, nem váltottam ki a végén. Nekem 3.5hét fekvőgipsz spiccben és 3 hét járó majdnem 90 fokban lesz a menü.

eszkimo1 2016.04.22. 19:34:26

Csak tornát írt ki a doki?

lili.szanto 2016.04.23. 09:36:17

szia! igen, csak tornát írt ki. bár a medi egyre jobban tetszik! 3 napja vették le a gipszemet, a gyógytorna csak hétfőn kezdődik, ráállni nem tudok. kicsit kilátástalannak érzem ezt az egészet. senki nem mond semmit! nekem kellett volna kérdeznem (így utólag), csak még nem tudtam, hogy mit! :-(szóval, a gyógytorna kezdetéig itthon nagyon óvatosan tornáztatom: pipa-spicc, bokakörzés (ez csak pár fokos elmozdulást jelent) és óvato testsúly ráhelyezés, ez is amennyire bírom. hát így!

eszkimo1 2016.04.23. 10:08:32

Az a gond, hogy kapott pénzt a jobb ellátás reményében de nem kaptam semmit! A gyógytornász ismerős többet segített pénz nélkül! Érdemes értornát csinálni ami a keringést kedvezően befolyásolja. Neten könnyen lehet találni! Ultrahangos terápiát is érdemes lenne erőltetni, mert nagyon jók a visszajelzések a kezelés után.

lili.szanto 2016.04.25. 12:43:52

hát, túl vagyok az első gyógytornán. Azt hiszem, hogy már most érzem, hogy jót tett!!! ennek nagyon örülök! igen, bújom a netet, keresem a videókat :-).
Ha leveszik a járódat, még valszeg be lesz egy picit dagadva a bokád. Nekem is be van, de egyáltalán nem vészes. És nem fáslizom be, hanem egy sportzoknit húzok rá, aminek a gumírozása egy kicsit erősebb :-) Neked valamikor a héten veszik le, ha jól számolom?

eszkimo1 2016.04.26. 08:31:31

Szia! A következő szerdán kerül le a gipsz! Beszereztem már mindenféle kencét/Richtofit, Fekete nadálytő krém/ és fáslit is a nagy napra!A medit is kiváltottam, a gipsz után használni fogom ha kell! És addig is nyomom a tornát napi 4-5 alkalommal! A vörösödés-lilulás zavar de visszaolvasva a kommenteket szinte mindenki küzdött vele! =)

lili.szanto 2016.04.26. 12:45:10

ügyes vagy! azt hiszem az egyik leghasznosabb feladat így az elején a lábujjak behajlítása, bekarmolása ( mintha fogni akarnál a lábujjaiddal), persze csak óvatosan! és úgy látom, hogy én vagyok a legfelkészületlenebb achilles-sérült, mert nem nem használok semmit, se sportkrém, se fásli... csak a bőrömet kenem be, napi egyszer, hogy rendbe jöjjön. :-)

eszkimo1 2016.04.27. 13:50:10

Kíváncsian váron a végeredményt, mert nagyon unom már a gipszet!Jó tornát kívánok!

lili.szanto 2016.05.04. 15:02:39

Helló!
5 gyógytorna után, sajnos még nem érzek túl sok változást! nagyon lassan, bicegve járok. van egy pont, amit nem tud átlépni a lábam. úgy értem, hogy a lábfejemet ülő helyzetben nem tudom bokából megemelni, kb. 5 mm-t emelkedik. elkeserítő :-(

Gili75 2016.05.06. 18:30:11

Sziasztok! Hát nekem is a bal lábam bánta a focit..7-én lesz egy hónapja.most rögzítő kép van rajtam, 20 fokba lefelé,de ugy látom mindenkinek igy történik. már a héten lehet terhelnem,de ez semmi nem terhelés.Nektek már jó előre vagytok :)

Gili75 2016.05.06. 18:36:47

Sok okos ötlet van ám itt,és ez jó,mert az orvosok szinte semmit nem mondanak...mozgatom kicsit a lábfejem ,de csak pár centiket bírom,gondolom ez normális,lehet,hogy még nem is lehetne.Remeg mint a kocsonya.Erőemelő voltam sok sok évig,aztán ez a foci ki cseszett velem :) figyelem ha irtok okosságokat,majd tőletek meggyógyulok :)

Gili75 2016.05.24. 13:01:00

Ismét,na velem nem szórakozott az Orvos...semmi fok állítás ,három hétig csizma 20 fokba, aztán csizma le Tessék rálépni és gyógytorna!! Inkább nem is mondok erre semmit!!

lili.szanto 2016.05.27. 10:39:40

sziasztok!

3 hónap telt el a műtét óta. 1 hónap a gipsz levétel óta. még mindig sántítok! a lépcsőn felfelé tudok váltott lábbal menni, de lefelé kivitelezhetetlen! szerencsére sikerült bejutnom a sportkórház rehabjára, s ez most nagyon más, mint a helyi sztk-ban. mindenkinek ajánlom!!!!
Gili, csak óvatosan!!!!

Gili75 2016.06.13. 12:34:24

@lili.szanto: Sziasztok! Óvatos vagyok,persze nagyon nyomom a tornát ..de alig tudok még mindig menni és ,persze van egy görcs szerű nyavaja a amire azt mondta az orvosom,hogy felszivódó varrat!! Na meg persze ilyen Z alakú vágást még senkinél se láttam..

Zoli69 2016.06.20. 09:18:42

Sziasztok!05.13.-án műtötték a jobb lában,2 hét fekvő gipsz után, megkaptam én is a holdjárót.Már a műtét utáni második nap nem éreztem semmilyen fájdalmat.Egyik alkalommal,otthon levetten a lábamról és úgy akartam kimenni a szobából, természetesen mankóval.Lépésnél a lábam beakadt a mankóba, és leléptem a jobb lábamra.Kegyetlen fájdalom hasított a megműtött lábrészembe.Irány a kórház,de hála Istennek nem volt semmi gond.Ezzel azt akartam írni hogy amit a doki mond szigorúan be kell tartani.Nem érdemes vitézkedni. Estére a kis dagadás meg a lilulás nekem is meg van,de a lefekvés után nem sokkal el is tűnik. A lábaimat azért egyenesen de mozgatom, /tornáztatom/ hogy a comb izmaim nagyon le ne menjenek,plusz felülés és fekvőtámasz is.

Zoltán Korbács 2016.06.25. 11:50:35

Sziasztok, a műtétem óta eltelt 43 nap. Napról napra javul a lábam. Én már azt a műanyag holdjárót nem is nagyon hordom. Természetesen minden reggel óvatosan tornáztatom a lábfejemet és majd utána kelek ki az ágyból. Mosakodás, reggeli, hasi szúri, stb. után újra torna.
Gili75-nek szeretettel üzenném, hogy én a Youtubon találtam nagyon jó gyakorlatokat, én úgy irtam be: achiles in szakadást nyújtó gyakorlatok. Érdemes megnézni az angolnyelvűeket is, még ha nem érted akkor is, mert jók a gyakorlatok.Természetesen óvatosan kell neki állni. Ott látható nagyon jól, hogy a szakember kezével hogy masszírozva nyújtja az achiles int, amit te is meg tudsz csinálni.Ha esetleg van "gyúró" ismerős aki egy komolyabb foci csapatnak a gyúrója, ő is tud nagyon hasznos jó tanácsokat adni. Remélem tudtam segíteni , kitartás, és türelem bajtársak. Reménykedem benne hogy a kitartó gyakorlatok meg hozza gyümölcsét és hamar fogok dolgozni, mert a táppénzből nem igazán lehet megélni.Meg a srácokkal is jól lenne már sétálni, vagy csak a strandra elmenni.üdv.

Ember Kedves 2019.05.14. 11:49:38

Halihó!
Üdv és gyors gyógyulás mindenkinek!
4 és fél hete szakadt az achillesem de nagyon jól érzi magát és nem feszes. Ami miatt elszakadt sok olvasás után: merev vádli plusz megerőltetés plusz bemelegítés lazítás semmi...és a kor is 47 év...
Ami miatt nagyon jól van szerintem: 7 órával szakadás után műtötték a Merényiben és egyáltalán nem feszül nincs rövidülés. Alig várom az első lépéseket....még 4 és fél hét gipszben (mellesleg a gipsz nekem tökre kényelmes, szerencsére tavasz van nem izzad alatta).
Tanúlság: kímélő sportolást célzok a maradék időmben fő a jó életminőség.
Kitartást!

Lajos42 2021.09.15. 12:17:41

Sziasztok!
Nekem 08.17.én focizás közben elszakadt a jobb achillesem. Először azt hittem, hogy vki megrúgott hátulról, de senki sem ért hozzám. Egy reccsnést hallottam, összeestem, nagyon fájt. Aznap este Uzsokiba elvitt egy kollégám, első sokk: Doki: önnek elszakadt az achillese, műteni kell. Megkérdeztem a dokit, h biztos? Azt mondja biztos! Feltettem a kérdést, hogy mi lesz a munkámmal (napi szinten vezetek), a 3 kisgyerekemmel, hogy tartom el a családomat?! Ezekre már nem jött válasz, persze nem tudom h milyen választ vártam volna, nem a lelkem áplása a feladatuk.
Másnap reggel kellett jelentkeznem műtétre, este került csak rám a sor, gerincbe kaptam érzéstelenítőt. Átaludtam az egész műveletet, mikor visszatoltak a "helyemre", rögtön kértem egy kacsát, biztos ami biztos, szóval volt hálótársam! :) Térdben hajlított, combtőig érő gipszsínt kaptam. Másnap reggel vizit, főrvos szólt a nővéreknek, h nézzék meg a sebemet és ha nem vérzett át a kötés akkor haza is mehetek! Erre megkérdezte tőlem, hogy haza akarok e menni? Mondtam, h persze! De akkor még se mankó, se semmi! Utána jött az operáló orvos, aki megnézte a sebet és végül ismét begipszeltek, amire 5 órát vártam, mert sokan voltak! Végül megkaptam a mankómat is, hónaljmankót választottam, a könyökmankó helyett, vhogyan biztosabbnak éreztem vele a közlekedést.
Otthon sem egyszerű, wc-zés, tisztálkodás, stb. De legalább a családommal vagyok és ez nagyon fontos! Fekvés, fekvés, fekvés, láb felpolcolása, szuri napi szinten!
08.23. sebellenőrzés, 09.02. varratszedés és gipszcsere. Körkörös gipszet raktak fel, combtőig! A legjobban a 13.át vártam, mert aznapra ígérték, leszedik a fekvőt és mivel a doki a mediwalkert ajánlotta, ezért rábólintottam.
No hétfőn bementem a kórházba, levették a gipszet és várom a mediwalkert, de az bizony elfogyott! Nagyszerű! Elnézést kértek, másnap menjek vissza, addig kapok egy gipszsínt, ami már térd alatti. Igenám, de amikor le akartam kászálódni az ágyról, a térdembe akkorát nyilalt, h azt hittem be.osok. Az orvos azt mondta, igen, sajnos ez ilyen, otthon próbáljam meg óvatosan behajlítani meg óvatosan kinyújtani. Aztán megkérdeztem, h kb hány nap múlva állhatok rá, mikor kezdhetem a gyógytornát! Azt mondták, h még 3 hétig semmi!!!! Először nem akartam elhinni, mondom ez nem lehet igaz! Szal továbbra is mankóznom kell, polcoljam a lábam stb. Kedden felrakták a mediwalkert (20 fok), nagyon szokatlan, de legalább a térdem szabad! Igaz nem hajlik...én itt tartok. Mindenkinek jó egészséget kívánok!
süti beállítások módosítása