2011.06.09.
11:20

Írta: charlie-firpo

Hogy történt?

35 éves vagyok, fiatalabb koromban sokat kosaraztam. Jónéhány éve már csak rendszeresen futok, úszom, néha bicajozom és görsízem. Édesapám elkezdett barátaval kosarazni nemrég, ezért én is kedvet kaptam. Barátom NBII-es csapata mindig fogad amatőröket is az edzésükre, akik azért eltalálják a gyűrűt, az egész csapatot jól ismerem, kaptam a telefont, hogy várnak! Irány a cipőbolt, majd a kosárpálya. A palánk, a terem szaga, az adrenalin, hogy játszhatom, persze a bemelegítési procedúrát is lerövidítette, meg - gondoltam - amúgy is edzésben vagyok ezért majd bemelegedem játék közben.

Jól ment a dobás, meglepően jól, nem felejtettem sokat, kondiban is jól bírtam, hisz rendszeresen mozgok. A kezdeti dobálás után az első feladat egy dobóverseny volt. Dobás, lepattanóért futás, dobás. Úgy a 20. körnél (15 perc) lehettem, amikor a labda eldobása után dinamikusan a palánk felé indultam...

Egy rúgást éreztem a sakamnál, vagy azt, hogy valaki rádobja a labdát a sarkamra. Hülye vicc gondoltam abban a pillanatban és ezzel együtt el is estem. Dühösen néztem hátra ki rúgott belém, de senki nem állt ott, a távolabb lévő csapattagok értetlenül néztek rám. Azonnal tudtam, hogy számomra vége a játéknak és azt is tudtam, hogy az achillesem szakadt el, mert korábban valaki mesélte, hogy az ilyen érzés. Nem próbálkoztam a rálépéssel. Gólyavisziben levittek a pályáról, levettem a (vadiúj) cipőmet. Nem volt bedagadva, és csak egy kicsit fájt. Tudtam, hogy orvoshoz kell menni, risztottam apámat, jöjjenek. Feleség felhív (nem örült, már reggel megmondta, hogy bajt érez a levegőben). Féllábon elugráltam az öltözőig, igyekeztem lemosdani, felöltözni.

Apám megjött és a Fiumei útra mentünk a balesetire. Felültttek a gurulós ágyra és nemsokára már az idős, ősz doki rendelőjében voltam. Hasra fektetett, megmozgatta a lábam, kérdezte fáj-e. Nem fájt, gondoltam, lehet nincs is baj. Ezután a következő párbeszédre került sor, mely az első végleges fel- és elismerése volt annak, mi vár rám:

- Hát maga ezt elszaggatta...

- Mit?

- Hogyhogy mit? Az achillesét.

- (csendes hosszú sóhaj) - és akkor most mi lesz?

- Ezt még frissiben megvarrjuk, nővér írja, bal lábon achilles szakadás, kórházi felvételre javaslom, műtét... (stbstb)

- És akkor ma nem mehetek haza????

- Nemcsak ma, még legalább 6-8 napig nem. (megjegyzem végül csak 2 lett!)

Mi is történt a kosárpályán pontosan? Ez:

Elvittek, vért vettek, karperecet kaptam, röntgen, ultrahang. Begipszelték a lábam enyhe spiccbe (felső gipsszel), majd sok-sok várakozás után a műtéti előkészítő kórterembe toltak, ahol pucéra kellett vetkőzni (apámnak egy zacskóban adták át a ruháimat...klassz volt neki), infúziót kaptam, majd kiküldtek mindenkit és becsukódott az ajtó és lekapcsolták a villanyt.

Bár tudtam, hogy az achilles szakadás szinte mindennapi sérülés itt, a helyzet abszurditása, megmagyarázhatatlansága, spontaneitása, a közelgő műtét ismeretlensége (sosem voltam kórházban, így nem is műtöttek soha), az infúzió miatt lecsökkent apró ágyi mozgásterem tovább szűkülése, tehetetlenség érzése eluralkodott rajtam. A feleségemet, a lányomat akartam látni és felébredni ebből a rémálomból. De aztán felnéztem az égre és lassan-lassan megnyugodtam. A csendes, csillagos budapesti égbolt nyugtatott mag, az éjszaka, ami itt is ugyanolyan megnyugtató volt mint a teraszon ülve, a margitszigeten, a dunaparton borozva. Nem tudtam még elfogadni ami történt, a világ legnagyobb igazságtalanságának gondoltam, de tudtam, az ellenállás felesleges.

1 komment

Címkék: kosárlabda műtét korház infúzió hogy tortént

A bejegyzés trackback címe:

https://achillesin.blog.hu/api/trackback/id/tr322970074

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vass József 2017.11.04. 18:25:22

Sziasztok foci közben kitámasztás reccsenés mintha meg rúgtak volna[,Achillrsnél puha simán benyomható,lábujhegyre nem lehet állni
süti beállítások módosítása